Filmindustrins utveckling

Hejsan hoppsan! Här var jag tillbaka med ännu ett inlägg och den här gången kommer det handla om reklamfilmer. Ganska spännande om jag får säga det själv och speciellt med tanke på hur tekniken har utvecklats de senaste åren. Filmindustrin har verkligen kunnat dra nytta av den tekniska utveckling och det märks ganska tydligt om man kollar på filmer som har några år på nacken och sedan jämför dem med dagens produktion. Även reklamfilmer som jag har tänkt prata om har gått väldigt mycket framåt. Förr var det knappt på tal om reklamfilmer på teven utan det var mer som någon snabb annons med en röst i bakgrunden. Idag ser vi betydligt mer avancerande filmatisering av reklamen, effekterna kan jämföras med vanliga långfilmer och reklam har på något sätt inte skapat så stor frustration längre. Idag ser vi till och med vissa reklamfilmer som faktiskt är bra. Med tanke på att jag är väldigt data intresserad av mig och att just film ligger mig varmt om hjärtat, så är den här branschen lite extra fascinerande för just mig. Det är sällan som att jag kanske finner själva budskapet eller produkterna lockande men filmerna i sig kan vara väldigt intressanta. Att tekniken har fått framåt tror jag inte riktigt har undgått någon, det är bara kolla på hur mycket filmer som idag görs av drönare. Du behöver inte längre vara någon professionell producent för att kunna ta fram en häftig film. Marknaden bara växer, konkurrensen blir tuffare vilket i sin tur leder till att vi får bättre filmer. För oss som inte befinner oss i branschen är det en stor fördel, vi får ta del av dagens teknik när den är som bäst för att alla vill prestera på topp hela tiden. Nu ska jag faktiskt sticka ner till pizzerian här i Jönköping, magen kurrar och jag har inte käkat lunch än.